French Quarter - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Smullies - WaarBenJij.nu French Quarter - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Smullies - WaarBenJij.nu

French Quarter

Blijf op de hoogte en volg Smullies

06 September 2015 | Verenigde Staten, New Orleans

Na het ontbijt met de streetcar richting French Quarter gereden. Om half 10 hebben we daar een walkingtour naar St. Louis Cemetery nr. 1.
Het is evht een heel oude begraafplaats waar alles schots en scheef hangt. Veel is aangetast door de felle zon en de wind. De tombe van Voodoo queen Marie Leveau bezocht en ook het toekomstige graf van Nicolas Cage is hier. Het is een mooi witte pyramide.
Na 2 uur rondgelopen te hebben in de brande zon, want er is geen stuke schaduw daar, zijn we neergestreken in een kroeg aan Bourbon Street. Verder nog wat rondgehangen in de French Quarter en om 2 uur waren we weer op onze basis. Lekker relaxen want morgen gaan we weer op reis. Voor ons diner hebben we ons oog laten vallen op een Irish Pub op de hoek. Nadat we eerst 10 minuten hebben gewacht tot er eindelijk iemand de moeite nam ons naar een tafeltje te brengen hebben we ook nog 15 minuten op een biertje gewacht.
De cola was al geserveerd maar voor ons was de maat vol want mensen die net voor ons naar binnen gingen zaten al te eten. Nou dat was afgepast $$$ op tafel en wegwezen. Lekker wee bij de Vietnamees gaan eten van eerder deze week. Je snapt dat hier nog wel een reviewtje van gemaakt word bij thuiskomst.

• 06 September 2015 - 06:58

Paul:

Nou daar mag best wel een likje verf op zeg staat op in storten. Dat straatje ziet er gezellig uit. Gr

• 06 September 2015 - 11:19

Rien Den Haan:

Howdy,

New Orleans ......wat mij nog het beste bijstaat van Bourbon street is de lucht van verschraald bier vermengd met kots.....hahahahaaha dat mwas waarschijnlijk wel eens feestje geweest de avond ervoor.
    En hebben jullie ook nog "aparte" types gezien? Wij hadden net geluk een ietwat corpulente man van middelbare leeftijd in een mooi setje van Victoria Secrets te zie zien lopen alsof hij op de catwalk liep.
    Het is echt niet te geloven wat daar afgefeest wordt, de diverse bandeje die in elke kroeg om de 10 meter speelde of dat hun leven ervan afviel........en vooral hard.
    Let wel op je wallet want als je met verbazing staat te kijken naar de straatartiesten ben je voor je het weet "iets" kwijt.
    En dat Peet zelf die keueken niet is ingelopen om een steak te bakken hahHaha never fuck with a man who's hungry en in dit geval waarschijnlijk geldt dit ook voor women...
    Een onvergetelijke stad........veel plezier.

Grtz.,
    Rien

• 06 September 2015 - 12:39

Zus:

Wat mij destijds opviel was het feit dat het in het openbaar drinken van alcohol daar legaal is (of een gedoogbeleid...) en dat de Amerikaanse toeristen daarvan helemaal uit hun dak gingen. Die vonden het zó spannend, woohoo!
    Verklaart ook wrsch die kotslucht van Rien...

• 16 September 2015 - 18:49

Karin:

Maar ze hebben wel kliko's net als in Nederland.

Verslag uit: Verenigde Staten, New Orleans

onze 4e reis

Omdat wij de bedoeling hebben alle Staten van Amerika te bezoeken zullen er dit keer 7 staten bij komen.
Texas, Louisiana, Mississippi, Arkansas, Kansas, Oklahoma, Colorado maar daar zijn we al geweest en New Mexico.

We landen in Houston en rijden dan naar Liberty TX (bezoek Gator Country)
Volgende stop is Lafayette LA (via plaatsje Nederland, bezoek Vermillion Village)
Na een Swamp Tour via Morgan City, Thibodaux naar New Orléans waar we 3 nachten verblijven.
In New Orléans de gebruikelijke bezienswaardigheden.
Dan houden we de Mississippi aan de rechterhand en bezoeken we oude plantages en in Baton Rouge steken we de rivier over en bezoeken het State Capitol.
Door naar Natchez alwaar veel van de Civil War te zien is.
Stukje over de Natchez Trace Parkway naar Clinton en dan links afbuigen naar Vicksburg.
Ook hier veel over de Civil War en een bezoek aan het Biedenharn Coca Cola Museum.
Van hieruit naar Murfreesburo AR alwaar het Crater of Diamonds State Park is.
Via Quachita Nat. Forest, Shawnee naar Oklahoma City waar we een Motel in Bricktown hebben en het Landrun Centennial Monument bezoeken.
Door naar Dodge City KS om in de wilde westen sfeer te komen.
Via Garden City, Granada, Lamar, Rocky Ford, Pueblo, Colorado Springs naar Manitou Springs waar we ook 3 nachten verblijven.
Hier is de Pikes Peak Highway, Cog Railway Pikes Peak, Garden of the Gods, Caves of the Winds,
Miramont Castle, Santa´s workshop...... tijd te kort dus.
Via Walsenburg, Alamosa Rio Grande Gorge Bridge, Taos naar Santa Fe.
Onderweg pueblo´s en kerkjes.
Via Albuquerque, Bosque del Apache Park naar Las Cruces NM en zien wel wat we voor moois tegenkomen.
Via White Sands Nat. Monument, Alamogordo (pistachefarm bezoeken) naar Carlsbad, hier gaan we in de grotten afdalen en de volgende dag via Hobbs, Seminole, Llubbock ( begraafplaats en museum Buddy Holly).
naar Amarillo (Cadillac Ranch bekijken) en eten bij de Big Texan Steak Ranch).
Via Wichita Falls naar Thackersville OK waar we overnachten in het grootste casino van Amerika.
Dan weer zuidwaarts via Fort Worth (Stockyard Station, Sundance Square), en een wedstrijd bijwonen van de Texas Rangers.
Via Waco en Austin naar San Antonio TX 2 nachten en aldaar leuke grachtjes, San Juan Mission Trail ,Natural Bridge Caverns.
Laatste dag naar Cypress Outlet Houston lekker shoppen en dan nog 1 nachtje in Houston voor we weer naar huis vertrekken.
Dit is in grote lijnen wat we van plan zijn te ondernemen.