Te laat - Reisverslag uit Carlsbad, Verenigde Staten van Smullies - WaarBenJij.nu Te laat - Reisverslag uit Carlsbad, Verenigde Staten van Smullies - WaarBenJij.nu

Te laat

Blijf op de hoogte en volg Smullies

17 September 2015 | Verenigde Staten, Carlsbad

Na het ontbijtje eerst nog de koi gevoerd in de vijver van het motel. Als we net wat miles achter ons hebben word iedereen achter elkaar van de weg geplukt door de U.S. border patrol. Er is in geen velden of wegen een border te ontdekken. Waar kom je vandaan, waar ga je naartoe mag ik je paspoort..... Goede reis verder. Na dit kleine oponthoud komen we al snel in White Sands N.P. En het doet zijn naam eer aan want het is er oogverblindend wit. Je kan je niet voorstellen dat dit zomaar ergens in the middle of nowhere is. Je denkt eerder aan een 5***** resort op een bounty eiland in de Stille Zuidzee terecht te zijn gekomen. Als we ons rondje hebben gemaakt gaan we naar een pistash noten farm/winkel. Je kan er van allerlei soorten pistash noten proeven en aanschaffen. Ik koop een zakje met chili gekruid. Al eerder was ons in de supermarkt opgevallen dat de noten hier schreeuwend duur zijn. Dus eens even informeren hoe dat zit. Nu het blijkt dat de staat California de prijzen bepalen en daar heeft een ieder zich bij neer t34 leggen. Zoiets als bij ons de melkquota. We gaan weer verder op weg naar Carlsbad maar komen eerst nog wat wegwerkzaamheden tegen en we rijden over een kronkelweg waar je niet echt opschiet. Dan nog vele km. door een dor en droog cactuslandschap als we dan eindelijk bij de Carlsbad Caverns aankomen. Hup naar het visitorcenter, en ja je voe3lt de bui al hangen, er zijn voor vandaag geen afdalingen meer. SNIK SNIK
vele km voor niets gereden. Wel kunnen we met zonsondergang kijken hoe de duizenden vleermuizen de grotten verlaten om naar voedsel te zoeken. Vast en zeker leuk maar we hebben er al een lange dag op zitten en morgen word het weer een lange dag. Of eigenlijk toch niet want we komen morgen een uurtje tekort omdat de klok weer terug moet. Even goed hebben we op eerdere reizen ook wel eens pech gehad dus komen we er wel weer overheen. Er zijn in Amerika nog veel meer grotten dus veel meer kansen.

• 17 September 2015 - 07:25

Janny :

Dat is wel een beetje jammer weer dat je voor niks heb gereden. Gaaf van die vleermuizen Lorenzo vraagt voor een foto. Heel veel plezier xxx

• 17 September 2015 - 10:44

Rien:

Soms zit het mee en soms zit het tegen........hahahahaha

• 18 September 2015 - 07:13

Paul:

Nou die kilo knaller kan peet wel op. Komt tie op de wal of fame hahaha

Verslag uit: Verenigde Staten, Carlsbad

onze 4e reis

Omdat wij de bedoeling hebben alle Staten van Amerika te bezoeken zullen er dit keer 7 staten bij komen.
Texas, Louisiana, Mississippi, Arkansas, Kansas, Oklahoma, Colorado maar daar zijn we al geweest en New Mexico.

We landen in Houston en rijden dan naar Liberty TX (bezoek Gator Country)
Volgende stop is Lafayette LA (via plaatsje Nederland, bezoek Vermillion Village)
Na een Swamp Tour via Morgan City, Thibodaux naar New Orléans waar we 3 nachten verblijven.
In New Orléans de gebruikelijke bezienswaardigheden.
Dan houden we de Mississippi aan de rechterhand en bezoeken we oude plantages en in Baton Rouge steken we de rivier over en bezoeken het State Capitol.
Door naar Natchez alwaar veel van de Civil War te zien is.
Stukje over de Natchez Trace Parkway naar Clinton en dan links afbuigen naar Vicksburg.
Ook hier veel over de Civil War en een bezoek aan het Biedenharn Coca Cola Museum.
Van hieruit naar Murfreesburo AR alwaar het Crater of Diamonds State Park is.
Via Quachita Nat. Forest, Shawnee naar Oklahoma City waar we een Motel in Bricktown hebben en het Landrun Centennial Monument bezoeken.
Door naar Dodge City KS om in de wilde westen sfeer te komen.
Via Garden City, Granada, Lamar, Rocky Ford, Pueblo, Colorado Springs naar Manitou Springs waar we ook 3 nachten verblijven.
Hier is de Pikes Peak Highway, Cog Railway Pikes Peak, Garden of the Gods, Caves of the Winds,
Miramont Castle, Santa´s workshop...... tijd te kort dus.
Via Walsenburg, Alamosa Rio Grande Gorge Bridge, Taos naar Santa Fe.
Onderweg pueblo´s en kerkjes.
Via Albuquerque, Bosque del Apache Park naar Las Cruces NM en zien wel wat we voor moois tegenkomen.
Via White Sands Nat. Monument, Alamogordo (pistachefarm bezoeken) naar Carlsbad, hier gaan we in de grotten afdalen en de volgende dag via Hobbs, Seminole, Llubbock ( begraafplaats en museum Buddy Holly).
naar Amarillo (Cadillac Ranch bekijken) en eten bij de Big Texan Steak Ranch).
Via Wichita Falls naar Thackersville OK waar we overnachten in het grootste casino van Amerika.
Dan weer zuidwaarts via Fort Worth (Stockyard Station, Sundance Square), en een wedstrijd bijwonen van de Texas Rangers.
Via Waco en Austin naar San Antonio TX 2 nachten en aldaar leuke grachtjes, San Juan Mission Trail ,Natural Bridge Caverns.
Laatste dag naar Cypress Outlet Houston lekker shoppen en dan nog 1 nachtje in Houston voor we weer naar huis vertrekken.
Dit is in grote lijnen wat we van plan zijn te ondernemen.