Winstar Casino/Hotel - Reisverslag uit Thackerville, Verenigde Staten van Smullies - WaarBenJij.nu Winstar Casino/Hotel - Reisverslag uit Thackerville, Verenigde Staten van Smullies - WaarBenJij.nu

Winstar Casino/Hotel

Blijf op de hoogte en volg Smullies

19 September 2015 | Verenigde Staten, Thackerville

Zo eerst maar eens over ons diner van gisteravond. We zijn gaan eten bij de Big Texan Steak Ranch. Wereldberoemd in Texas en de wijde omgeving. Je kan daar een steak bestellen van 72 oz. (Ong. 2 kilo) en als je die binnen een uur met toebehoren weet te verorberen hoef je niets te betalen. 2 Mannen gingen de uitdaging aan tot grote hilariteit van de rest van de gasten. Peet hield het bij een iets kleinere versie. Het smaakte allemaal heerlijk maar het groeit hier dan ook gewoon in de achtertuin. En dan nu vandaag, we wilden naar Wichita Falls naar de watervallen gaan kijken maar omdat we de laatste weken zoveel droogte hebben gezien kreeg ik argwaan en ben eens wat reviews gaan lezen. Nou dat was niet voor niets want er blijkt ook daar geen water te zijn. Dus dat betekend dat we in 1 streep naar Thackersville rijden. De Garmin laat ons alvast weten dat we na 340 km de afslag moeten nemen....Als we een tijdje onderweg zijn pakken donkere wolken zich samen en zien we in de verte bliksemschichten en krijgen we nog wat regen op ons dak. Als eindelijk het zonnetje door de wolken breekt weet ik weer waarom we stralen aan een zonnetje tekenen, mooi om te zien. Om 14.00 uur zijn we bij het hotel maar we kunnen nog niet inchecken, dus eerst maar een gokje wagen in het MEGA grote casino. We gaan ook eten bij Panda Express de Chinese tegenhanger van Mc Donald. Om half 6 gaan we naar onze mooie grote kamer en trekken de zwemkleding aan om eens lekker af te koelen. Vanavond gaan we proberen nog wat te caschen.
P.S. foto's lukt vaak niet tegelijk met verhaal dus die volgen soms wat later dit als gevolg van de vreselijk slechte WIFI.

Verslag uit: Verenigde Staten, Thackerville

onze 4e reis

Omdat wij de bedoeling hebben alle Staten van Amerika te bezoeken zullen er dit keer 7 staten bij komen.
Texas, Louisiana, Mississippi, Arkansas, Kansas, Oklahoma, Colorado maar daar zijn we al geweest en New Mexico.

We landen in Houston en rijden dan naar Liberty TX (bezoek Gator Country)
Volgende stop is Lafayette LA (via plaatsje Nederland, bezoek Vermillion Village)
Na een Swamp Tour via Morgan City, Thibodaux naar New Orléans waar we 3 nachten verblijven.
In New Orléans de gebruikelijke bezienswaardigheden.
Dan houden we de Mississippi aan de rechterhand en bezoeken we oude plantages en in Baton Rouge steken we de rivier over en bezoeken het State Capitol.
Door naar Natchez alwaar veel van de Civil War te zien is.
Stukje over de Natchez Trace Parkway naar Clinton en dan links afbuigen naar Vicksburg.
Ook hier veel over de Civil War en een bezoek aan het Biedenharn Coca Cola Museum.
Van hieruit naar Murfreesburo AR alwaar het Crater of Diamonds State Park is.
Via Quachita Nat. Forest, Shawnee naar Oklahoma City waar we een Motel in Bricktown hebben en het Landrun Centennial Monument bezoeken.
Door naar Dodge City KS om in de wilde westen sfeer te komen.
Via Garden City, Granada, Lamar, Rocky Ford, Pueblo, Colorado Springs naar Manitou Springs waar we ook 3 nachten verblijven.
Hier is de Pikes Peak Highway, Cog Railway Pikes Peak, Garden of the Gods, Caves of the Winds,
Miramont Castle, Santa´s workshop...... tijd te kort dus.
Via Walsenburg, Alamosa Rio Grande Gorge Bridge, Taos naar Santa Fe.
Onderweg pueblo´s en kerkjes.
Via Albuquerque, Bosque del Apache Park naar Las Cruces NM en zien wel wat we voor moois tegenkomen.
Via White Sands Nat. Monument, Alamogordo (pistachefarm bezoeken) naar Carlsbad, hier gaan we in de grotten afdalen en de volgende dag via Hobbs, Seminole, Llubbock ( begraafplaats en museum Buddy Holly).
naar Amarillo (Cadillac Ranch bekijken) en eten bij de Big Texan Steak Ranch).
Via Wichita Falls naar Thackersville OK waar we overnachten in het grootste casino van Amerika.
Dan weer zuidwaarts via Fort Worth (Stockyard Station, Sundance Square), en een wedstrijd bijwonen van de Texas Rangers.
Via Waco en Austin naar San Antonio TX 2 nachten en aldaar leuke grachtjes, San Juan Mission Trail ,Natural Bridge Caverns.
Laatste dag naar Cypress Outlet Houston lekker shoppen en dan nog 1 nachtje in Houston voor we weer naar huis vertrekken.
Dit is in grote lijnen wat we van plan zijn te ondernemen.