On a mission - Reisverslag uit San Antonio, Verenigde Staten van Smullies - WaarBenJij.nu On a mission - Reisverslag uit San Antonio, Verenigde Staten van Smullies - WaarBenJij.nu

On a mission

Blijf op de hoogte en volg Smullies

22 September 2015 | Verenigde Staten, San Antonio

Zo dat is fijn een extra nachtje in 1 plaats, dan hoeven we niet met de koffers te zeulen. Na een goed ontbijtje vertrekken we per voet via Market Square richting Alamo in het centrum van San Antonio. We gaan al rond 9 uur op pad want dan is het nog niet zo warm. Market Square is een bonte verzameling van souvenirswinkels en tarrasjes. In heel San Antonio komen we tegeltableaus tegen en ook andere dingen zijn versierd met tegeltjes e.d. heel kleurrijk allemaal. Rondom Alamo heb je de riverwalk, we kopen kaartjes voor een boottochtje en gelukkig is het ´s morgens op een doordeweekse dag niet druk. Overal zijn bruggetjes, terrasjes, veel groen en oude gebouwen dus we vermaken ons prima. Hierna vereren we de Alamo met een bezoek het is een oude missiepost waar Davy Crockett nog gevochten heeft. Zo rond het middaguur is het al weer ver boven de 30 graden en wandelen we op het gemakje terug naar het motel. Daar gaan we even uitpuffen aan het zwembad. Om een uur of 2 pakken we de auto en gaan de Mission Trail rijden. We brengen een bezoek aan nog 4 missieposten uit een ver verleden. Mooi dat er nog delen bewaard zijn gebleven en sommige gerestaureerd. Helemaal uitgeput van het lopen puffen we even uit bij de Mc. en gaan dan terug naar ons kamertje. Vanavond nog een eetgelegenheid zoeken maar dat gaat vast lukken.

• 22 September 2015 - 15:25

Rien:

Hi there,

Ja dat is vind ik het enige nadeel van zo'n rondrit ...............het vanuit de koffer leven.
    Ik overweeg toch zwaar om wanneer ik/wij nog een keer richting de USA gaan een camper te huren.
    Het enige nadeel is dat je met zo'n groot ding overal naar toe moet rijden.
    Alhoewel dat voor Peet weer geen problem moet zijn......hahahahaha
    Jullie hebben al aardig wat kilometertjes gereden zeg, geniet van de laaste loodjes

groet,
    Rien

Verslag uit: Verenigde Staten, San Antonio

onze 4e reis

Omdat wij de bedoeling hebben alle Staten van Amerika te bezoeken zullen er dit keer 7 staten bij komen.
Texas, Louisiana, Mississippi, Arkansas, Kansas, Oklahoma, Colorado maar daar zijn we al geweest en New Mexico.

We landen in Houston en rijden dan naar Liberty TX (bezoek Gator Country)
Volgende stop is Lafayette LA (via plaatsje Nederland, bezoek Vermillion Village)
Na een Swamp Tour via Morgan City, Thibodaux naar New Orléans waar we 3 nachten verblijven.
In New Orléans de gebruikelijke bezienswaardigheden.
Dan houden we de Mississippi aan de rechterhand en bezoeken we oude plantages en in Baton Rouge steken we de rivier over en bezoeken het State Capitol.
Door naar Natchez alwaar veel van de Civil War te zien is.
Stukje over de Natchez Trace Parkway naar Clinton en dan links afbuigen naar Vicksburg.
Ook hier veel over de Civil War en een bezoek aan het Biedenharn Coca Cola Museum.
Van hieruit naar Murfreesburo AR alwaar het Crater of Diamonds State Park is.
Via Quachita Nat. Forest, Shawnee naar Oklahoma City waar we een Motel in Bricktown hebben en het Landrun Centennial Monument bezoeken.
Door naar Dodge City KS om in de wilde westen sfeer te komen.
Via Garden City, Granada, Lamar, Rocky Ford, Pueblo, Colorado Springs naar Manitou Springs waar we ook 3 nachten verblijven.
Hier is de Pikes Peak Highway, Cog Railway Pikes Peak, Garden of the Gods, Caves of the Winds,
Miramont Castle, Santa´s workshop...... tijd te kort dus.
Via Walsenburg, Alamosa Rio Grande Gorge Bridge, Taos naar Santa Fe.
Onderweg pueblo´s en kerkjes.
Via Albuquerque, Bosque del Apache Park naar Las Cruces NM en zien wel wat we voor moois tegenkomen.
Via White Sands Nat. Monument, Alamogordo (pistachefarm bezoeken) naar Carlsbad, hier gaan we in de grotten afdalen en de volgende dag via Hobbs, Seminole, Llubbock ( begraafplaats en museum Buddy Holly).
naar Amarillo (Cadillac Ranch bekijken) en eten bij de Big Texan Steak Ranch).
Via Wichita Falls naar Thackersville OK waar we overnachten in het grootste casino van Amerika.
Dan weer zuidwaarts via Fort Worth (Stockyard Station, Sundance Square), en een wedstrijd bijwonen van de Texas Rangers.
Via Waco en Austin naar San Antonio TX 2 nachten en aldaar leuke grachtjes, San Juan Mission Trail ,Natural Bridge Caverns.
Laatste dag naar Cypress Outlet Houston lekker shoppen en dan nog 1 nachtje in Houston voor we weer naar huis vertrekken.
Dit is in grote lijnen wat we van plan zijn te ondernemen.